Megjelent a Kelet Magyarország, 2022. júniusi számában
A Pótor Optikát reményeink szerint nem kell bemutatni senkinek, mégis miért különleges élmény itt készíttetni a szemüveget, részt venni egy vizsgálaton?
-Haladjunk kívülről befelé! Az üzlet jelentős átalakuláson esett át, régi ügyfeleink emlékezhetnek hogyan nézett ki az üzlet akár 2-3 évvel korábban- részletezi Dr. Pótor Ágnes szemész szakorvos, kontaktológus. Sokkal inkább koncentráltunk a vizsgálatokra, szolgáltatásokra, új technológiákra és eljárásokra, mint sem az üzlet image-ére. Ezzel nem is lett volna semmi gond, hiszen az optika egyik erőssége a magánszemészet, a másik pedig a minőségi termékválaszték, de nem igazán jellemeznénk magunkat ezekkel a jól ismert kifejezésekkel, mert ettől többet szerettünk volna nyújtani.
Ma, ha valaki meglátogat minket, rögtön érezheti a változást. Ez a változás rendkívül gyorsan és innovatívan történt, lényegében az üzletet kipakoltuk, felújítottuk, bővítettük, kitaláltunk egy teljesen új design-t, és megterveztünk mindent, kezdve a vásárlói útvonalaktól egészen egy 21. századi vizsgálóig. Ne felejtsük, továbbra is szem előtt tartottuk a két fő pillért, a magánszemészetet és a termékválasztékot. És gondoltunk egy nagyot: miért ne tehetnénk még láthatóbbá ezeket az erősségeinket? Ma a kirakat maga az üzlet, és aki meglátogat minket, az ámulatba ejtő választékkal találkozik, kifejezetten a legismertebb márkák és divatházak termékeivel.

Az ilyen változások esetén a vásárlókban felmerül rögtön, hogy ez nyilvánvalóan áremelkedéssel jár. Hogyan alakultak az árak az átalakítások után?
-Meglepő amit mondhatok erről, de mi továbbra is a beszállítók ajánlott kiskereskedelmi árait ajánljuk vásárlóinknak, és minden olyan kampányban részt veszünk, amelyet ők biztosítanak a végfelhasználók részére. Azaz nem az árak emelésében látjuk a megoldásokat, hanem a szolgáltatások minőségében, mennyiségében és legfontosabb: egyediségében.
Beszéljünk egy kicsit a szolgáltatásokról, többször kiemelte, hogy a magánszemészet fontos szerepet tölt be az optika életében, miért kell kiemelni, hogy ez egy magánszemészet, illetve miért ennyire fontos?
-Nos igen, folyamatosan innovációkról beszélünk, és számunkra az interneten való megjelenés több okból volt egy nagy lépés: egyrészt növeltük a láthatóságunkat a nagyközönség felé, másrészt remek visszajelzéseket kaptunk az internetes statisztikáknak hála. Ezek alapján egyértelműen elmondhatjuk, hogy a magánszemészet-re keresnek rá a látogatóink, ez a legnagyobb motiváció számukra, hogy ránk találjanak. Ennek oka lehet egy vizsgálat a jogosítványhoz, vagy egy begyulladt szem, de akár egy igény a századpontos dioptriájú szemüveg „felírására”. A szemészet összetett tudomány, nem minden igényt lehetséges kielégíteni egy optikai szaküzletben, ez teljesen érthető, mégis a felhalmozott tudásanyagunk, technológiai hátterünk a legnagyobb számban megtalálható problémák kezelésére tökéletes.

Ha valakinek szemészeti vizsgálatra, vagy szemüvegre van szüksége, miért a Pótor Optikába menjen?
-Először is fontos, hogy irányunkba kialakuljon egyfajta bizalom, ezt maradéktalanul támogatjuk, de ettől még nem leszünk jó szemészeti rendelés. Ahogy az előbb említettem az egyik fontos motiváció a tudásanyag, amellyel rendelkezünk mind a szemészeti betegségek, mind a legújabb látásjavító korrekciók terén. De fontos megemlíteni teljesen új gépparkunkat is, amelyek maximálisan támogatják a ma elérhető legfejlettebb vizsgálatokat.
Gondolta-e volna, hogy 2 perc alatt 7 különböző vizsgálatot tudunk elvégezni, és mindezt az emberi szem 1500 pontján? Bizony, a vizsgálónk zászlóshajója, a legújabb szemvizsgáló computer erre képes! Olyan népszerű vizsgálatokat vagyunk képesek lebonyolítani ez idő alatt, mint a szürkehályog, zöldhályog szűrés/vizsgálat, vagy az 1500 ponton mért fénytörési vizsgálat, sőt érdekes, de akár a könnyfilm állapotát is tudjuk ellenőrizni, és mindez csak kettő percig tart!

Korábban elhangzott a századpontos dioptriájú vizsgálat, ez is része a 7 fázisnak?
-Igen és nem egyszerre, ami még bámulatosabbá teszi a protokollt. Hiszen a computer egy remek kiindulási alapot biztosít a századpontos vizsgálathoz, mégis a fénytörési hibák javítását végül egy teljesen automata, úgynevezett foropterrel végezzük el. Ez a foropter alkalmas arra, hogy a vizsgálat végén két dioptria értéket ajánljon fel a páciensnek: egy úgynevezett hagyományos, 0.25 dioptria pontosságú és egy 0.01 dioptria pontosságú eredményt, ami egyedülálló a megyében, de bátran kijelenthetjük, hogy egész Kelet-Magyarországon is.

Értjük, hogy precízebb a századpontos dioptria, de miért lesz ez jó egy szemüvegviselőnek?
-Képzeljünk el egy világot, ahol mindenki csak páros méretet viselhet cipőből! Csak 38-as, 40-es, 42-es lenne. Így már közelebb jutunk ahhoz, hogy miért fontos a századpontosság. Akinek nem akkora lenne a lábmérete, az valamilyen kompromisszumra kényszerülne a cipőviselés terén. A századpontos protokollunk is ugyanezen az elméleten alapul: ha a szemüveglencse a lehető legtökéletesebben a viselő szeméhez igazodik, akkor sokkal kevesebbet kell kompromisszumot kötni, ami alkalmazkodás, és egyben a komfortérzet csorbul. A szemüveg van értünk, és nem fordítva, tehát a szemüvegnek maradéktalanul ki kell elégíteni azokat az igényeket, amelyeket vele szemben támasztunk: lássunk jól, legyen kényelmes, minden fényviszonyban, élethelyzetben, mindig. Erről szól a századpontos protokoll, ne a szemünk „dolgozzon”, hanem a szemüveg!

A bevezetőben említette a termékválasztékot, hogyan írható le a Pótor Optika termékválasztéka?
-Egy szóval: tökéletes! De komolyra fordítva a szót, tökéletes nem létezik, mi mégis megpróbálunk igen közel kerülni ehhez az állapothoz. Nem véletlenül dolgozunk a világ legnagyobb szemüvegkeret gyártójával, az olasz Luxottica-val, akikhez olyan márkák köthetőek, mint a Ray-Ban, az Oakley, a Vogue, a Prada, az Armani vagy akár a Dolce&Gabbana. Ezek a termékek tudják biztosítani azt a minőséget, amelyet mi elképzeltünk ebbe az üzletbe. Nem szerettünk volna kétes beszerzésekkel spórolni, hogy az árversenybe beszálljunk, és azt sem szerettük volna, ha a vásárlóink nem elégedettek a kínálattal. Mi egyfajta etalonként szeretnénk szolgálni a nyíregyházi, vagy akár a messzebbről érkező emberek számára, hogy valóban azt tudják mondani az új szemüveg elkészültekor, ide valóban érdemes megérkezni!

Ezeket a termékeket forgalmazni nagy kihívás, hogyan lehet erre felkészülni?
-Ha Montecuccoli azt mondta a háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz, pénz, akkor mi ezt úgy fordítanánk le, a sikeres optikához és magánszemészethez szükséges három dolog a képzés, képzés, képzés. Minden olyan, a beszállítóink által szervezett tréningen részt veszünk, amely a mi tudásunkat növeli, legyen szó akár szemészeti, optikai, vagy értékesítési képzésekről. Nem szégyelljük, hogy nem a miénk a világ összes tudása, viszont arra törekszünk, hogy ügyfeleink bizalma erősebb legyen távozáskor, mint érkezéskor, és ehhez elengedhetetlen a legmagasabb szintű képzés mindannyiunk számára.